Crescent presenterar Cykelkärlek – unikt servicekoncept för elcyklar

Cycleurope med varumärkena Crescent och Monark är marknadsledande på elcyklar, cykeln som nu på allvar börjar växa upp som ett verkligt alternativ för pendlare. Nu introducerar företaget ett unikt servicekoncept, Cykelkärlek, som tryggar konsumentens köp med en helt unik servicebok för cyklar.

Allt fler svenskar upptäcker elcykeln som ett smart pendlingsalternativ, men att äga elcykel skiljer sig lite från en vanlig cykel. Elcykeln har fler avancerade komponenter och delar som kräver visst efterhåll. Sköts bara elcykeln så håller den länge, och ska den utgöra ett alternativ för till exempel en bil så är det viktigt att användaren kan lita på sin elcykel i vått och torrt.


– Som marknadsledande på elcyklar är det angeläget för oss att ta ett större ansvar för att trygga konsumentens med ett servicekoncept och garanti, säger Martin Silberg, Eftermarknadsansvarig, Cycleurope.

Med den ambitionen har Cycleurope utvecklat ett helt nytt servicekoncept för elcyklar, Cykelkärlek. Den ger 3 års garanti på elcykeln, Efter tre månader får elcykeln en första service gratis och sedan servar Crescents duktiga elcykelspecialister elcykeln en gång varje år eller efter 500 cyklade mil/100 laddningar av batteriet. Vid service ingår uppdateringar av mjukvara i elcykeln.

Vill man trygga sin elcykelinvestering med 3 års garanti om något skulle inträffa, behöver man serva sin cykel hos en certifierad Crescent elcykelspecialist – enligt serviceprogrammet. För att garantin ska gälla ska man registrera sin elcykel, elcykeln ska servas hos en certifierad elcykelspecialist enligt serviceprogrammet Cykelkärlek.

Med elcykeln medföljer en garantibok, som får en signerad och stämplad serviceöversikt – alternativt får man ett kort av sin handlare. Dessutom krävs ett giltigt kvitto eller annat inköpsbevis i original.Garantiboken medföljer sedan cykeln, vilket ökar tryggheten även vid begagnatköp.